این نوع آرم، با استفاده از حروف اول نام شرکت یا برند بر پایه تایپوگرافی طراحی می شود، که به آن اصطلاحا Lettermark نیز گفته می شود. شرکتهایی که در چند زمینه فعالیت دارند، ترجیح می دهند از این نوع طراحی برای آرم خود استفاده کنند.
در خلق این نوع آرم با بهره گیری از طراحی فونت، نام شرکت یا برند را با توجه به نوع خدمات و شخصیت آن مجموعه، طراحی می شود. به طور مثال برای یک مجموعه آرایشی از فونت منظم و زیبا با نوعی ظرافت و منحنی مانند استفاده می کنند در صورتی که برای یک شرکت مهندسی، از یک فونت رسمی تر استفاده می شود.
در این سبک طراحی آرم، با استفاده از نماد یا تصویر که نشان دهنده فعالیت، روحیه و یا تفکر آن شرکت یا برند می باشد و یا بر انگیختن حسی که هدف آن مجموعه باشد، خلق می شود.
آرم انتزاعی به شما این فرصت را میدهد که از محدودیتهای تصاویر و نوشته خارج شده و با استفاده از سطوح و خطوط و رنگهای نامتناهی، به ایجاد یک آرم که نمایانگر اهداف و آرمان یک مجموعه می باشد، یک آرم منحصر به فرد را خلق کنید.
نوعی از طراحی آرم که شاید بیشترین ارتباط را از نظر حس با بیننده آن برقرار می کند. در این شکل طراحی، یک شخصیت با تکنیک های متفاوت طراحی می شود که بار عاطفی و حسی عمیقی را القاء می کند.
یکی از پیچیده ترین و مفهومی ترین نوع طراحی آرم زمانی که نیاز به توضیحات بیشتر و یا نمایش نمادها در یک آرم هستید، این نوع خاص طراحی بهترین گزینه برای یک مجموعه می باشد. مجموعه های اداری و رسمی بیشترین خواهان این نوع آرم می باشند.