این نوع آرم، با استفاده از حروف اول نام شرکت یا برند بر پایه تایپوگرافی طراحی می شود، که به آن اصطلاحا Lettermark نیز گفته می شود. شرکتهایی که در چند زمینه فعالیت دارند، ترجیح می دهند از این نوع طراحی برای آرم خود استفاده کنند.
در خلق این نوع آرم با بهره گیری از طراحی فونت، نام شرکت یا برند را با توجه به نوع خدمات و شخصیت آن مجموعه، طراحی می شود. به طور مثال برای یک مجموعه آرایشی از فونت منظم و زیبا با نوعی ظرافت و منحنی مانند استفاده می کنند در صورتی که برای یک شرکت مهندسی، از یک فونت رسمی تر استفاده می شود.
در این سبک طراحی آرم، با استفاده از نماد یا تصویر که نشان دهنده فعالیت، روحیه و یا تفکر آن شرکت یا برند می باشد و یا بر انگیختن حسی که هدف آن مجموعه باشد، خلق می شود.
آرم انتزاعی به شما این فرصت را میدهد که از محدودیتهای تصاویر و نوشته خارج شده و با استفاده از سطوح و خطوط و رنگهای نامتناهی، به ایجاد یک آرم که نمایانگر اهداف و آرمان یک مجموعه می باشد، یک آرم منحصر به فرد را خلق کنید.
نوعی از طراحی آرم که شاید بیشترین ارتباط را از نظر حس با بیننده آن برقرار می کند. در این شکل طراحی، یک شخصیت با تکنیک های متفاوت طراحی می شود که بار عاطفی و حسی عمیقی را القاء می کند.
یکی از پیچیده ترین و مفهومی ترین نوع طراحی آرم زمانی که نیاز به توضیحات بیشتر و یا نمایش نمادها در یک آرم هستید، این نوع خاص طراحی بهترین گزینه برای یک مجموعه می باشد. مجموعه های اداری و رسمی بیشترین خواهان این نوع آرم می باشند.
سربرگ ها برای ایجاد هویت و اقتدار بیشتر شرکت طراحی می شوند و می توانند پیام تجاری یک مجموعه را منتقل کنند. سربرگ نه تنها برای انتقال پیام رسمی کاربرد دارد، بلکه به عنوان یک تصویر می تواند اولین تاثیر مثبت بر بیننده آن داشته باشد.
مهم نیست که برای تهیه پاکت نامه چه هزینه ای را در نظر میگیرید، طراحی پاکت جدای از جنس آن میتواند به مخاطب حس اعتماد بیشتری القاء کند و به هویت بخشیدن به یک مجموعه کمک شایانی کند.
برای شرکتهایی که جایگاه ویژه ای دارند و یا نیاز به تاثیر گذاری بیشتری به نسبت رقبا بر مخاطب دارند، لازم هست با توجه به نوع متریال و آگاهی نسبت به کیفیت چاپ روی آن، طرحی خلاقانه تر استفاده کنند.
کارت ویزیت کم هزینه ترین و راحت ترین ابزار برای هویت بخشی و ارائه راه های ارتباطی بین مخاطب و یک شخصیت حقوقی یا حقیقی می باشد. طراحی یک کارت مناسب در کنار رفتار شایسته می تواند در جذب سریع و اولیه مخاطب بسیار موثر باشد.
طراحی و ساخت کارت ویزیت های خاص برای مجموعه هایی که در سطحی بالاتر از دیگر همکاران خود هستند، یک تبلیغ ماندگار می باشد. در صورتی که کیفیت خدمات یا محصول شما در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد می توانید برای بهتر دیده شدن و در ذهن ماندن، از این طراحی استفاده کنید.
کاربرد کاتالوگ در معرفی تمامی محصولات یک مجموعه خلاصه می شود. زمانی که نیاز به دسته بندی و استفاده از متن و جدول و تصاویر زیادی دارید، بایستی در قالب یک کاتالوگ محصولات خود را ارائه نمایید. کاتالوگ به شکل های تا شونده و صحافی دار قابل تولید می باشد.
برای ارائه محصولات لوکس و یا جهت صادرات محصولات، بهترین گزینه طراحی و تولید کاتالوگ های خلاقانه و متمایز می باشد. برای تولید این نوع کاتالوگ، باید بعد از مشخص شدن نوع صحافی و متریال، طراحی مطابق با خصوصیات ذکر شده انجام شود.
بروشور چهار لتی با انواع تا را می تواند کاملترین نوع بروشور در نوع تا شونده نام برد. این نوع بروشور برای مواردی که نیاز به تصاویر یا توضیحات زیادی دارد استفاده می شود.
بروشور دروازه ای یا گیت، یک نوع بروشور فانتزی می باشد که می تواند به صورت سه لت یا پنج لت طراحی شود و مورد استفاده از این نوع طرح، در مواقعی هست که یک تصویر بزرگ و مهم و یا یک جدول برای نمایش وجود دارد که باید مخاطب در یک نگاه تمام آن را ببیند.
بروشور های دفترچه ای با تنوع بسیار بالا در نوع صحافی و طراحی می تواند گزینه بسیار تاثیر گذاری بر روی مشتریان و بازار هدف داشته باشد. این نوع بروشورها، کاملترین نوع از نظر ارائه مطالب، تصاویر و جدول هستند.